29 Nisan 2006
YARIŞMALAR.... YARIŞMALAR.... ÖĞRENCİLER İÇİN "3" YARIŞMA....
1. ÖĞRENCİ REKLAM YARIŞMASI
(Artık seneye başvuracaksınız, elimize geç ulaşan bu ilanı sadece bilgi ve gelecek yıl için ilgilenenlere duyuruyoruz...)
ELDEN TESLİM EDECEKLER İÇİN İLETİŞİM NUMARALARI:
ADventure 2006'da iş teslim için son iki gün! Haftasonu işlerini kulübe elden ulaştırmak isteyenler için, eğer kulübü kapalı bulursanız iletişim numaralarımız:Ceyda: 0 533 646 17 29Erinç: 0 535 630 18 33
SON HABER: SON İŞ TESLİM TARİHİ UZATILDI!ADventure 2006'da iş teslim tarihi, başvuran takımların yoğun talepleri üzerine 2 gün daha uzatıldı. İşlerinizi eksiksiz olarak 30 Nisan 2006 Pazar günü saat 17:00'ye kadar Boğaziçi Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü'ne iletmeniz gerekiyor! Zarfa takımınızın ismini eklemeyi unutmayın! Son gelişmeler için sitemizi takip etmeye devam edin...
ADventure'ın medya sponsorlarından Capital Radio'da yayımlanan spotu indirmek için tıklayın.
Günün Sorusu: Storyboard kareleri hangi boyutta kartonun üzerine yapıştırılacak?Storyboardun her karesini ayrı ayrı A4 boyutlarında kağıtlara çizdikten sonra, A4 boyutundaki her bir kareyi ayrı olarak siyah kartona yapıştırmanız gerekiyor! Siyah kartonlar A4'ten sadece birer parmak büyük olacak.
Bu sene Grande Punto üzerine yapılacak reklam fikirlerinin yarışacağı ADventure Reklamcılık Yarışması'nda ön eleme heyecanı yaşanıyor!
İşte ön jüri:
Özgür Selvi Taşdan - Fiat Reklam UzmanıEzel Akıntürk - Fiat Reklam UzmanıAlper Tunga Şen - TBWA/İstanbul Art Direktör Gökhan Yürel - TBWA/İstanbul Metin Yazarı Özlem Hanoğlu - TBWA/İstanbul Stratejik Planlama Serdar Altok - Mediaedge:ciaHande Bursalıoğlu - Mediaedge:ciaDoç. Dr. Cengiz Yılmaz - Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü
http://www.adventure.org.tr/
>ADventure'a kimler katılabilir?
>ADventure, Türkiye ve KKTC'de okuyan tüm ön lisans, lisans, yükseklisans,
>açıköğretim öğrencilerine açıktır. Fakülte/bölüm sınırlaması yoktur.
>Reklamcılık bölümünde ya da iletişim fakültesinde okuma zorunluluğu yoktur.
>Daha önce ADventure'a katılanlar tekrar katılabilir mi?
>Daha önce ADventure'a katılanlar yarışmaya tekrar katılabilir. Ancak daha
>önceki ADventure'larda 1., 2. ve 3. olan takımların üyeleri ADventure'a bir
>kez daha katılamaz. Bu kişiler farklı bir takım altında dahi ADventure'a
>katılamaz, katılsalar dahi ön eleme sürecine kalamazlar.
>Kampanyayı neye göre hazırlayacağız?
>Takımlara her yıl farklı birer brief veriliyor. Bu brief'te, reklamverenin
>amaçları ve hedef kitlesi bulunuyor. Hazırlayacağınız reklam kampanyasının
>size verilen brief'le uyumlu olması gerekiyor. Brief'e internet sitesinden
>ulaşabileceksiniz.
>Başvurular ve sunumlar hangi dilde yapılacak?
>ADventure ulusal bir yarışma olduğundan, tüm başvurular, sunumlar ve
>eğitimler Türkçe olacak.
>Stratejik raporda neler bulunmalı?
>Stratejik rapor, size verilen brief'le paralel olarak, yaratacağınız
>kampanyanın amacını, yaratıcı fikrini, sloganını ve medya planlama
>stratejisini içermeli. Tüm bunlar Verdana 9'la yazılmalı ve bir A4
>sayfasını geçmemeli.
>Stratejik raporda nelere dikkat etmek gerekiyor?
>Stratejik rapor sizin ön jüriye yaratıcı işlerinizin amacını, çıkış
>noktasını, stratejisini, ürünü konumlandırmak ve taşımak istediğiniz yeri
>anlatabilmeniz için çok önemli. Tabii tüm bunları ne kadar kısa ve öz
>anlatırsanız o kadar iyi olur. Stratejik raporunuzun ne kadar açık ve net
>olduğu da bir değerlendirme kriteri. Kendinizi müşterisine kampanyasını
>açıklayan bir reklamcı gibi düşünün. Müşterinin size ayıracak bol bol vakti
>olmayacaktır. Dolayısıyla jürinin de!
>Medya planlama için neler yapmak gerekiyor?
>Medya planlama stratejisi, hazırladığınız reklamları hangi mecralarda nasıl
>kullanacağınızı gösteren bir plandır. Hangi mecraya ağırlık vereceğiniz,
>hangi mecrayı nasıl kullanacağınız bu planın unsurlarını oluşturuyor. Bu
>stratejinin, raporunuzun başında belirttiğiniz amaçla uyumlu olması tabii
>ki çok önemli.
>Outdoor reklam nedir?
>Outdoor reklam, cadde ve sokaklarda gördüğünüz panolarda (bilboard'larda),
>bina cephelerinde ve otobüs duraklarında gördüğünüz reklamlardır.
>Televizyon reklamını ve radyo spotunu çekmek gerekiyor mu?
>Hayır, televizyon reklamını ve radyo spotunu çekmeniz gerekmiyor.
>Televizyon reklamı için storyboard'ı, radyo spotu için de kullanılacak
>sözleri, efektleri ve müzikleri yazmanız yeterlidir.
>Storyboard nedir?
>Storyboard, televizyon reklamını kağıt üzerine dökülmüş ve
>hikayeleştirilmiş halidir. Film senaryosundan seçeceğiniz belli kareleri
>çizerek ya da o kareleri anlatan görseller bulup yerleştirerek, film
>çekildiğinde nasıl olacak sorusuna daha net cevap vermenizi sağlamalısınız.
>Reklam kampanyasının bir bütçesi var mı? Bütçe hesaplaması yapmamız
>gerekiyor mu?
>Mantıklı sınırlar içerisinde kaldığınız sürece bir bütçe planlaması
>yapmanız gerekmiyor. Kampanyalarınızı hazırlarken yaratıcılığınızı
>kısıtlayıcı konuları göz önüne almayın!
>Başvurular için son gün nedir?
>Hazırladığınız çalışmaları İşletme ve Ekonomi Kulübü'ne ulaştırmak için son
>tarih 21 Nisan 2005 Perşembe. Yalnız bu tarih internet üzerinden
>başvurunuzu yapmak için değil, ön elemede incelenecek tüm çalışmaları
>hazırlayıp göndermeniz için son gün!
>Başvurularımızı nasıl göndereceğiz?
>Başvurularınızı göndermek için 2 yol var. Birincisi, bunları BUİK'e elden
>teslim etmek. İkincisi, başvurunuzu ARAS Kargo ile karşı ödemeli olarak
>"Boğaziçi Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü, Güney Kampüs İktisadi ve
>İdari Bilimler Fakültesi Alt Katı, 34342 Bebek - İstanbul" adresine
>gönderebilirsiniz. Başka bir kargo şirketi kullanmanız durumunda ücretini
>sizin ödemeniz gerekecektir.
>Başvurularımız hangi kriterlere göre değerlendirilecek?
>O yılki jürinin özel kriterlerinin yanında, başvurularda göz önüne alınacak
>en önemli unsur yaratıcılık. Ancak geçen yılların tecrübeleri gösterdi ki
>jüri, işlerin verilen briefe uygun olmasına, sratejinin ve farklı
>mecralardaki işlerin uyum içinde olmasına ve ilerin dikkatli ve özenli bir
>şekilde hazırlanmış olmasına da dikkat ediyor.
>Ön etabın sonuçları ne zaman ve nasıl açıklanacak?
>Sonuçlar 26 Nisan 2005 tarihinde ADventure yarışmasının resmi internet
>sitesi olan http://www.blogger.com/www.adventure.org.tr sitesinde ilan edilecek.
>Final etabına kaç takım kalacak?
>Final etabına 10 takım kalacak.
>Final etabının masrafları kime ait olacak?
>3 günlük final etabı boyunca tüm konaklama ve yemek masrafları, ev
>sahibine, yani BUİK'e ait olacak. Siz sadece yol masrafınızı
>karşılayacaksınız.
>Final etabında neler olacak?
>Final etabını oluşturan üç gün boyunca, ön etabı geçen 10 takım, yani
>toplam 30 kişi, BUİK tarafından misafir edilecek ve düzenlenen aktivitelere
>katılacak. Bu aktiviteler reklamcılık konusundaki seminerleri, atölye
>çalışmalarını ve eğlenceleri kapsıyor. Final etabının sonunda her takım
>jüriye prezentasyonunu sunacak. Final jürisi, bu 10 prezentasyon arasından
>1., 2. ve 3. olan takımları seçecek ve bu takımlar ödüllerine kavuşacak!
2. ÖĞRENCİ AMBALAJ TASARIMI YARIŞMASI
ASD ve TÜYAP işbirliğinde gerçekleştirilen, II. Ambalaj Tasarımı Ulusal
>Öğrenci Yarışması tarihleri ve proje kategorileri belli oldu.
>"Eğlence zamanı", "kahvaltı zamanı", "özel bir hediye" ve "yeni bir içecek
>deneyimi" olarak belirlenen kategorilerde yarışmak isteyen öğrencilerin 12
>Haziran'a kadar ürünlerini teslim etmesi bekleniyor.
>Seçici Kurul toplantısı ise 17 Haziran'da yapılacak.
>
>Sonuçların ilanı 24 Haziran'da, ödül töreni ise 12. Ambalaj Endüstrisi
>Fuarı'nda (13 Aralık 2006) gerçekleştirilecek.
>
>Yarışmada
>mansiyonlar dahil ödüle layık bulunan projelerin sahipleri
>dilerlerse WPO tarafından düzenlenecek Ambalaj Tasarımı Öğrenci
>Yarışması'na
>da katılabilecekler.
Bilgi: http://www.dexigner.com/urun/haberler-g7804.html
3 ÖĞRENCİ DİJİTAL FİLM YARIŞMASI
Resfest Eskişehir Digital Film Festivali -
2006'da İlk Kez Eskişehir'de -
Festival Film Başvurularına Açıldı
RESFEST TÜRKİYE
D-END Productions yapımıdır.
e-mail: info@resfest.com.tr http://www.blogger.com/www.resfest.com.tr http://www.blogger.com/www.resfest.com (Global
Site)
RESFEST ESKİŞEHİR
Türkiye Bilişim Derneği Eskişehir Şubesi ve D-End Productions ortak
yapımıdır.
Tel: 0222 233 54 54 Fax: 0222 233 53 78
e-mail: tbd-eskisehir@tbd.org.tr http://www.blogger.com/www.eskisehir.tbd.org.tr