07 Ekim 2005

 

SADECE BİLİMDE OLMUYOR...


İşte bu da Reklamcılık’ta İntihal

Sadece bilimsel çalışmalarda değil, Türkiye’nin her konusunda "intihal" var. Bu da küçük bir örnek. Şu anda Oğlak Yayınevinin sahibi Raşit Çavaş, Manajans/Thompson Reklam Şirketi’nde çalışırken (1986-87) bir fotokopi dergisi çıkartırdı, o zamanlar Fanzin’ler yoktu, derginin adı Ceride-i Müsahihan’dı. “Düzeltmen Dergisi” demek. “İntihal” de fikir ve yazı hırsızlığı demek. O dergide, yukarıdaki gibi daha nice reklam ve logo intihallerini sergilerdi...

Bizim okulda ve üniversitede de bol böyesi intihaller. Türkiye’de de bol. Bir zamanlar Hürriyet’de, Murat Bardakçı, Zaptiye adı altında bazı intihalleri yazmıştı ve sesini kestiler. Sadece şu sıralar, intihal sergilemesi etikçilik için değil tetikçilik için kullanıyor.

İntihal bilimsel, etik ve iletişimsel bir suçtur. Herkes bu kurala göre iletişimsel veya bilimsel çalışma yapmalıdır.

Bu intihali VistilefHaber’e gönderen Turan Ersin’e teşekkür ediyoruz.



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?