14 Temmuz 2005

 

Yüksek Öğrenimde başı taşa vurma sendromu


ANABİLİM DALLARI ve BÖLÜMLERİ OLMAYAN FAKÜLTELERİN HALİ PERİŞAN!

Amerika'nın en prestijli yüksek öğrenim gazetesi olan Chronicle of Higher Education, yasal ve akademik olarak fakültelerin temel taşları olan anabilimdalları ve bölümlerin olmadığı veya işlemediği fakültelerde, yöneticilerin, aldıkları yeni araştırma görevlileri ve öğretim üyelerinin nasıl bir gelecek çizeceklerinden habersiz, çoğunlukla ummadıkları durumlarla karşılaştıklarının çok sık rastlandığını belirtti. Son sayılarından birinde, Chronicle of Higher Education, "anabilimdallarının usta-çırak işleyişinden bi haber bazı fakülte dekanlarının, önüne gelene nasıl olsa işime yarar diye, aldıklarını, fakültelerde işin erbabı profesörlere danışmadan iş yaptıklarını," daha sonra bu fakülte dekanlarının başlarını taşa vurduklarını ileri sürüyor.

Türkiye'de de örneklerine sık rastlanan "yüksek öğrenimde başı taşa vurma sendromunun" son günlerde daha da artmasından çekinen yüksek öğrenim yetkilileri, böylesi durumların azalması için "gereken tedbirleri alıyoruz ancak yine de oluyor" diyorlar...

Çözümün tam anlamıyla "her araştırma görevlisinden sorumlu bir öğretim üyesi" sisteminde bulunduğunda ve fakültelerde kalite kontrolunun ancak böyle tesis edilebileceğinde hemfikir olan yetkililer, "Ahi teşkilatlarından Lonca kuruluşlarına; Orta Çağ üniversitelerinden Medreselere, Darülfünundan Üniversitelere kadar, Humboldt'çu yapının korunmasında ve anabilimdallarının işleyişinin engellenmemesinde" olduğunda birleşiyorlar.



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?